מחלות מסתמי הלב - המרכז הישראלי לרפואת הלב (קרדיו-טים)
איזה תסמינים אופייניים למחלות מסתמים?

התסמינים האופיינייים למחלות מסתמים הם חולשה ועייפות בעת מאמץ, קוצר נשימה במאמץ או בשכיבת פרקדן, כאב או אי נוחות בחזה (בעיקר בזמן מאמץ), נפיחות ובצקות בקרסוליים, תחושת דפיקות לב מואצות והתעלפויות.
חשוב לדעת שהתסמינים האופייניים למחלות מסתמים אינם ספציפיים רק להן, ויכולים להופיע גם במצבים של מחלות לב או מחלות אחרות כגון מחלות ריאות. במצבים שבהם מופיעים אחד התסמינים או יותר, חשוב להיבדק על ידי קרדיולוג. במרכז קרדיו-טים תוכלו להיוועץ עם קרדיולוגים מנוסים שיבצעו עבורכם הערכה של התלונות באופן איכותי ומהיר.

קרא עוד
כיצד ניתן לאבחן מחלות במסתמי הלב?

חשד להפרעה בתפקוד מסתמי הלב יכול להתגלות בבדיקה גופנית אצל קרדיולוג או רופא משפחה. במצבים שבהם יש חשד קליני, רצוי לבצע בדיקת אקו לב במנוחה לצורך הערכה מדויקת של תפקוד המסתמים. במקרים מסוימים יש צורך בבדיקות נוספות, כגון אקו לב דרך הוושט או בדיקות הדמיה אחרות, כדי להגיע לאבחנה מדויקת ולהתוות דרך טיפול מיטבית לבעיה. במרכז קרדיו-טים תוכלו למצוא קרדיולוגים מומחים בביצוע אקו והערכה של מחלות מסתמים. הגישה הרב תחומית של קרדיו-טים מבטיחה ניהול מיטבי ונכון של מטופלים עם מחלות אלה.

קרא עוד
מהי "אי ספיקה" של מסתם?

מטרתם של מסתמי הלב היא לאפשר זרימת דם בכיוון אחד בלבד, על ידי פתיחתם וסגירתם של עלי המסתם בצורה מסונכרנת עם התכווצות הלב. כשיש פגיעה במסתם או בעלי המסתם, סגירתו אינה מושלמת. כתוצאה מכך יש דליפת דם בכיוון ההפוך - מצב שעלול להוביל לאי ספיקת לב.

קרא עוד
מהי היצרות במסתם?

מסתמי הלב מאפשרים זרימת דם בכיוון אחד בלבד, על ידי פתיחתם וסגירתם של עלי המסתם בצורה מסונכרנת עם התכווצות הלב. כשיש פגיעה במסתם או בעלי המסתם, תפקודו נפגע והפתיחה של עלי המסתם מוגבלת. כתוצאה מכך יש הפרעה קשה בזרימת הדם על פני המסתם המוצר - מצב שעלול להוביל לאי ספיקת לב.

קרא עוד
כיצד ניתן לטפל במחלות מסתמי הלב?

הטיפול במחלות מסתמי לב הוא אינדיבידואלי, ודורש הערכה ומעקב על ידי קרדיולוג המתמחה במחלות מסוג זה. באופן כללי, חשוב לזכור שכאשר מדובר בבעיה קשה במסתמי הלב, אפשרויות הטיפול התרופתי הן מוגבלות למדי. לרוב הטיפול המומלץ הוא צנתור או ניתוח, שבו מתבצע תיקון או החלפה של המסתם הפגום.
אמנם במרכז קרדיו-טים אין מנתחי לב, אך רופאי קרדיו-טים יכולים לבצע הערכה של המקרה, לייעץ על אופן הטיפול המתאים ולהפנות את המטופל למנתח המתאים במידת הצורך. חשוב לדעת שכיום חלק מבעיות המסתמים יכולות להיפתר בצנתור במקום ניתוח, ולכן יש להיוועץ בקרדיולוג בטרם החלטה על אופן הטיפול.

קרא עוד
לקביעת תור