מכשיר מקליט פנימי

מכשיר מקליט פנימי

מקליט פנימי (Internal Loop Recorder) הוא מכשיר ניטור המושתל מתחת לעור, באזור החזה השמאלי, ומקליט את הפעילות החשמלית של הלב באופן רציף למשך חיי המכשיר (שנתיים-שלוש).reveal-linkכיצד מתבצעת הפעולה?
הליך השתלת מנטר תת עורי הוא פשוט, ומבוצע בחדר צנתורים על ידי מומחה להפרעות קצב (אלקטרופיזיולוג), תחת הרדמה מקומית באזור החזה. לאחר ההשתלה יש צורך במעקב כל 6-3 חודשים, או במקרה שהמטופל מדווח על תסמינים או על אירוע חריג. יש אפשרות לחבר את המכשיר למערכת ניטור המחוברת למוקד רפואי. 

מהו משך הפעולה?
השתלת המנטר אורכת כ-30 דקות. לאחר ההשתלה נדרשת השגחה של 4-2 שעות, שאחריהן המטופל משוחרר.

מה ניתן ללמוד מתוצאות הבדיקה?
מכשיר זה משמש לאבחון ולאיתור הפרעות קצב מסכנות חיים המופיעות בתדירות נמוכה. מאחר שהמכשיר מנטר את קצב הלב 24/7, הוא יעיל מאוד באבחון או בשלילה של הפרעות בקצב הלב.

הנחיות מיוחדות לקראת השתלת מנטר תת עורי:

  1. בדיקות דם: יש לבצע בדיקות דם שגרתיות הכוללות ספירת דם מלאה, תפקודי קרישה וכימיה בדם, כולל תפקודי כליות (קראטינין) ואלקטרוליטים בדם. 
  2. תרופות: אין צורך לבצע שינויים בטיפול התרופתי הקבוע, אלא אם הרופא המבצע ביקש להפסיק תרופות מסוימות. מטופלים שנוטלים תרופות לדילול דם (קומדין, פרדקסה, קסרלטו או אליקוויס), צריכים לבקש מהרופא המטפל הוראות ברורות אם להפסיקן.
  3. צום: לפני הפעולה יש צורך בצום של 8-6 שעות (מטופלים שעוברים את ההשתלה בשעות אחר הצהריים, יכולים להיכנס לצום לאחר ארוחת הבוקר). ביום הפעולה מומלץ ליטול את התרופות הקבועות עם מעט מים, אלא אם צוין אחרת על ידי הרופא המפנה. 

    המסמכים הדרושים לצורך הפעולה: 
  1. סיכום ייעוץ קרדיולוגי ורקע רפואי קודם. 
  2. תוצאות בדיקות הדמיה (אקו לב, הולטר).
  3. תרשים אק"ג עדכני.
  4. תוצאות בדיקות דם (כולל ספירת דם, תפקודי קרישה וכימיה בדם).
  5. צילום חזה למטופלים מעל גיל 60.
  6. התחייבות מהמבטח במידת הצורך.
  7. אמצעי תשלום שיימסר כעירבון לתשלום (צ'ק / כרטיס אשראי) במידת הצורך.

הגעה לפעולה: 
שעת הפעולה היא משוערת ועלולה להשתנות. יום לפני הבדיקה, נתקשר ונעדכן על שעת ההגעה המדויקת שלכם.
ביום הפעולה יש להגיע למכון הלב בבניין "אסותא", רח' הברזל 12, תל אביב, קומה 7. הכניסה למכון בסמוך לכניסת הרכבים לחניון "אסותא".
התשלום בגין ההשתתפות העצמית ייגבה במעמד הקבלה לבדיקה.

דגשים אחרונים:
לרוב צריך להמשיך ליטול את התרופות הקבועות, אבל במקרים מסוימים הרופא המטפל יבקש הפסקה של תרופות נוגדות קרישה. בכל מקרה, יש להתייעץ עם הקרדיולוג המטפל אילו תרופות כדאי להפסיק ולכמה זמן.

לקביעת תור