בתקשורת | המרכז הישראלי לרפואת הלב - קרדיו-טים

תסמינים נפוצים למחלת לב

בתקשורת

// 01.01.2023 // Medico

אנחנו יודעים שכולסטרול מצטבר בחלק מהאנשים בכלי הדם. ההיצרות הזאת יכולה להביא למצב שזרימת הדם לא מספקת. אז במנוחה לא נרגיש כלום וחלק מהמטופלים בגלל ההיצרות הזאת ירגישו כאבים בחזה.

לקריאת הכתבה המלאה >>

השתלת מסתם אאורטלי בצנתור במקום בניתוח // 13.10.2022 // Medico

היצרות מסתם אאורטלי מתרחשת כתוצאה מבלאי של המסתם ומהווה את ההפרעה המסתמית השכיחה ביותר כיום. מצב זה עולה בשכיחותו עם הגיל ונפוץ בעיקר במטופלים מעל גיל 70

לקריאת הכתבה המלאה >>

 

קפסולת קוצב לב חדשנית הושתלה לראשונה ב"שיבא" // 27.7.2020 // Doctors only

קפסולת הקיצוב הזעירה והמתקדמת מסנכרנת בין הפעילות החשמלית בעלייה בלב לבין הפעילות החשמלית בחדר, ובכך הופכת את הטיפול לזמין לכ-70% מהמועמדים להשתלת קוצב לב.

לקריאת הכתבה המלאה >>

 

להחליף מסתם בלב – ולהשתחרר הביתה תוך 48 שעות! // 30.6.2020 // כלכליסט 360

פרופ' שגב: "אם פעם התהליך נמשך שעתיים, כיום מדובר ב-40 דקות בלבד; ואם בעבר המטופל אושפז בבית החולים 7 ימים לאחר הניתוח - כיום הוא יכול ללכת הביתה בתוך 48 שעות. גם בגיל של המטופלים יש שינוי: "אם בתחילת הדרך טיפלנו באנשים שגילם הממוצע 85, כיום כבר מציעים את הפעולה הזו לאנשים מעל גיל 70, מאחר שהמחקר הראה שהפרוצדורה הזו טובה יותר גם עבורם".

לקריאת הכתבה המלאה >>

 

בדרך לאולימפיאדה עוצרים בשיבא? // 30.6.2020 // חדשות ערוץ 13  

הגר כהן כליף (20) מתאמנת בטריאתלון כבר מגיל 12 וחולמת על מדליה אולימפית?️
אך בעיה רפואית העיבה על הדרך להגשמת החלום הגדול - האולימפיאדה.
צפו בפתרון החדשני שהגיעו אליו במרכז דוידאי להפרעות קצב במרכז הלב אצלנו בשיבא, בכתבה בחדשות 13>>

לצפייה בסרטון >>

 

הטכנולוגיה החדשה לטיפול בהפרעות קצב בלב // 22.1.2020 // חדשות ערוץ 12 

כתבת וידיאו באתר mako על הווסט שיכול להציל חיים: פיתוח חדשני המאפשר לאבחן הפרעות קצב בלב. ד"ר רועי בינרט מהמרכז הישראלי לרפואת הלב מסביר בכתבה מה מציעה הטכנולוגיה.

לצפייה בסרטון >>

 

הלב השבור: התסמונת המסוכנת שמרגישה כמו התקף לב - אבל נובעת מלחץ // 6.2.2020 // חדשות ערוץ 13

התסמונת, שמכונה בשפה הרפואית "טקצובו", נגרמת בעקבות לחץ וחרדה ומתגלה לרוב אצל נשים. ב-5% מהמקרים התסמונת עלולה לגרום לפגיעה קשה בשריר הלב ואפילו למוות.

לצפייה בכתבה >>

 

מומחה מזהיר: "כותרות מחקר הצנתורים מסוכנות!" // 19.11.2019 // תוכנית הבוקר של פאולה וליאון

לפני יומיים פורסמה כותרת שטענה שטיפול בתרופות במקרים של מחלות לב הן כביכול יעילות מספיק ושצנתורים וניתוחי מעקפים הם מיותרים. ישראלים רבים שקראו רק את הכותרת התקשרו מיד לבטל ניתוח מעקפים או צנתור שתוכנן להם. פרופ' איסי ברבש, מזכיר החוג לקרדיולוגיה התערבותית באיגוד הקרדיולוגי בישראל ומנהל שירות צנתורי לב בבית חולים תל השומר, התארח בתוכנית הבוקר של פאולה וליאון והסביר שמדובר בטעות חמורה שיכולה להוות סכנת חיים. 

 

לשחות עם קרישים // Ynet // 3.12.17

מטופלים הסובלים מפרפור עליות נמצאים בסיכון מוגבר להתפתחות שבץ מוחי כתוצאה מהיווצרות קרישי דם בלב. בעבר הטיפול היחיד שהתאים להם הייתה תרופת "קומדין" שנחשבת לבעייתית, מכיוון שיש סיכון מוגבר לדימומים כתוצאה מ"דילול" הדם. בשנים האחרונות נכנסו לארסנל הטיפולים של הרפואה הקרדיולוגית תרופות והתקנים חדשים המונעים את הצורך בשימוש בקומדין.
ד"ר רועי בינרט, מומחה להפרעות קצב בקרדיו-טים ומנהל המכון להפרעות קצב במרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל השומר, מסביר בכתבה "לשחות עם קרישים" על הטיפולים החדשים.

לקריאת הכתבה >>

לקביעת תור