באיזה מקרים כדאי לקבל ייעוץ של קרדיולוג מומחה? | המרכז הישראלי לרפואת הלב - קרדיו-טים

באיזה מקרים כדאי לקבל ייעוץ של קרדיולוג מומחה?

בכל הנוגע ללב שלכם, התעלמות מתסמינים ומגורמי סיכון עלולה להיות מסוכנת מאוד. בשביל לעזור לכם לשמור על בריאותכם, הכנו מדריך על כל המצבים והתרחישים בהם קרדיולוג מומחה יכול לסייע

אתם תמיד צריכים להיות קשובים לגוף שלכם, לשים לב לשינויים ולבצע בדיקות מבלי להסס או לדחות. מודעות לסימפטומים, גורמי סיכון ובעיות יכולה להציל חיים, וזה נכון על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על הלב שלכם.

הלב הוא איבר מורכב, וכפי שאתם בוודאי יודעים הוא חיוני לתפקוד, לבריאות ולחיים שלכם. לכן, חשוב מאוד לפנות לייעוץ של קרדיולוג מומחה בכל פעם בה אתם חוששים שמשהו אינו כשורה.

אם אתם חווים תסמינים שעלולים להעיד על מחלות לב, או נמצאים בסיכון מוגבר להתרחשות התקף לב בשל היסטוריה משפחתית או אורח חיים - עליכם לפנות כמה שיותר מהר לעזרה מקצועית.

קרדיולוג מומחה יכול לבחון את מצבכם לעומק, לקחת בחשבון בדיקות שעשיתם בעבר, להפנות לביצוע בדיקות נוספות ולהמליץ על אופן הטיפול, אם נדרש.

באמצעות מפגשים עם קרדיולוג מומלץ ומומחה, תוכלו להפחית את הסיכון לפתח מיחושים בלב ולחיות חיים ארוכים ובריאים יותר.

 

מהו קרדיולוג מומחה?

קרדיולוג הוא רופא המתמחה באבחון מחלות לב ותסמונות של הלב וכלי הדם, ובדרכי הטיפול. קרדיולוג מומחה עשוי להתעסק בתחומים ספציפיים, כגון הפרעות בקצב הלב, אי ספיקת לב או בעיות לב מולדות.

בין השאר, קרדיולוג יכול לטפל בלחץ דם גבוה, לחץ בחזה ובעיות במסתמי הלב. הוא מאבחן באמצעות בדיקות שונות (כמו אקו לב, מבחני מאמץ, צנתור אבחוני וכו'), רושם תרופות, מבצע מגוון טיפולים וניתוחים ומייעץ לגבי שינויים נדרשים באורח החיים, כמו התחלה של פעילות גופנית או אימוץ הרגלי אכילה בריאים יותר.

קרדיולוגים עובדים עם סוגים שונים של מטופלים, מאלו שהם א-סימפטומטיים וזקוקים לטיפול מונע ועד לאלו שצריכים טיפול אינטנסיבי יותר.

אלה המקרים בהם קרדיולוג מומחה עשוי לעזור לכם:

 

לחץ בחזה או כאבים בלב

לחץ בחזה או סוגים אחרים של כאבים בלב או מיחושים בלב יכולים להיות תסמינים של התקף לב או מחלות לב אחרות, כגון אנגינה פקטוריס או דלקת קרום הלב. אנגינה פקטוריס היא תסמונת שבה שריר הלב אינו מקבל מספיק חמצן, בדרך כלל עקב היצרות או חסימה של העורקים הכליליים. דלקת קרום הלב היא מחלה שנגרמת לרוב בשל זיהום ויראלי. מצבים אחרים שעלולים לגרום לכאבים או לחץ בחזה כוללים דלקת של שריר הלב, מחלות ריאות שונות והתקפי חרדה.

מיחושים בלב עשויים להתבטא בלחצים או בתחושה של צריבה, ופעמים רבות מלווים בקוצר נשימה, הזעת יתר או בחילות. אם אתם חווים אחד או יותר מהתסמינים הללו, חשוב לפנות בהקדם לקבלת ייעוץ רפואי.

בהתאם לבדיקות שיבצע קרדיולוג מומחה ולממצאים, ייתכן שתקבלו תרופות, תצטרכו לשנות הרגלים או לעבור הליכים טיפוליים, כמו למשל ניתוח מעקפים.

 

הפרעות בקצב הלב

הפרעות בקצב הלב הן קבוצה של מצבים, שבהם האותות החשמליים השולטים בקצב הלב אינם תקינים מסיבה כלשהי. התסמונת עלולה להוביל לפעימות לב מהירות מדי, איטיות מדי או לא סדירות.

ישנם מספר סוגים של הפרעות בקצב הלב - כולל פרפור פרוזדורים, טכיקרדיה על-חדרית, טכיקרדיה חדרית ועוד. בעוד שחלק מהפרעות קצב אינן מזיקות, אחרות עלולות להיות מסכנות חיים.

תסמינים של הפרעות בקצב הלב יכולים להשתנות בהתאם לסוג ההפרעה ולחומרת המצב. התסמינים השכיחים ביותר כוללים דפיקות לב מואצות, קוצר נשימה, סחרחורת, כאבים בלב ועילפון. אסור בשום אופן להתעלם מתסמינים אלה.

פנו אל קרדיולוג מומחה לביצוע בדיקות לאבחון המצב, כגון אקג או ניטור הולטר. אם אתם אכן סובלים מהפרעות קצב, ייתכן שאתם זקוקים לטיפול תרופתי, להשתלה של מכשיר עזר או לשינויים מהותיים באורח החיים שלכם.

 

התקף לב

התקף לב - המכונה גם אוטם שריר הלב - מתרחש כאשר חסימה בעורקים הכליליים לא מאפשר לדם לזרום לשריר הלב. העורקים הכליליים אחראים על אספקת חמצן וחומרים מזינים לשריר הלב, בלעדיהם או עלול להינזק או להיהרס.

אם אתם חווים תסמינים של התקף לב או שאתם יודעים שאתם נמצאים בסיכון, בעקבות התקף לב קודם, עישון, גנטיקה, משקל עודף או כל סיבה אחרת - קביעת תור אל קרדיולוג מומחה היא קריטית. כמובן שבמידה והתסמינים חמורים במיוחד, יש לפנות מיידית לקבלת טיפול חירום.

התסמינים של התקף לב יכולים להשתנות, אך כמעט תמיד מורגש לחץ בחזה. אתם גם עלולים לחוש קוצר נשימה, בחילות, סחרחורות או כאבים בזרוע, בצוואר, בלסת או בגב.

במצבים שאינם מצבי חירום, קרדיולוג יכול לבצע בדיקות שונות כדי לקבוע את רמת הסיכון ולהמליץ על הצעדים הבאים בהם כדאי לנקוט.

 

מחלת לב איסכמית

מעבר לגורמים שהזכרנו, התקף לב יכול להיגרם בגלל מחלות לב קיימות. אחת מהן היא מחלת לב איסכמית שבה העורקים הכליליים נחסמים. הפחתת זרימת הדם לשריר הלב יכולה גם להוביל לתעוקת חזה או אי ספיקת לב.

אם יש לכם גורמי סיכון להיווצרות של מחלת לב איסכמית - כגון לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, סוכרת או היסטוריה משפחתית של מחלות לב, מומלץ לפנות אל קרדיולוג מומחה לביצוע בדיקות ומעקב סדיר.

 

אי ספיקת לב

אי ספיקת לב היא מצב בו הלב אינו מסוגל לשאוב מספיק דם כדי לענות על צרכי הגוף. מצב זה יכול לגרום לתסמינים כמו קוצר נשימה, עייפות ונפיחות ברגליים ובקרסוליים. טיפול באי ספיקת לב עשוי לכלול תרופות, השתלת מכשירים או אפילו השתלת לב.

 

מחלת לב מסתמית

במסגרת מחלת לב מסתמית, אחד או יותר מהמסתמים של הלב פגומים או אינם פועלים כראוי. קרדיולוג מומחה יכול לאבחן ולהמליץ על תרופות או על ניתוח לתיקון או החלפת המסתם הפגוע.

 

מומי לב מולדים

מומי לב מולדים הם בעיות מבניות בלב שקיימות כבר מרגע הלידה. אם ילדיכם אובחנו עם מום מולד בלב, קרדיולוג מומחה יכול לעזור למנוע הופעה של תסמינים ובעיות גדילה.

 

יעוץ קרדיולוג מומחה בקרדיו-טים

במרכז הלב קרדיו-טים תמצאו את המומחים הבכירים והמנוסים ביותר, אליהם ניתן לקבוע תור לייעוץ של קרדיולוג מומחה במסגרת פרטית. אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי תוכלו לקבל החזרים עבור עלות הבדיקה או להנות מתעריף מופחת אם יש לכם ביטוח מטעם קופת החולים שלכם

בפגישה ראשונית עם קרדיולוג מומחה, המטרה העיקרית היא לבחון את סיבת הפנייה שלכם. הרופא ישוחח איתכם, יסקור את ההיסטוריה הרפואית והמשפחתית שלכם ויבצע בדיקות בסיסיות.

בחלק מהמקרים, יכול להיות שיהיה צורך בביצוע בדיקות נוספות, על מנת שהמומחה יוכל לאבחן בוודאות גבוהה את מצבכם. לאחר מכן, תקבלו הסבר מקיף על המצב והטיפול המומלץ.

 

לקביעת תור