כל השעות הנוספות האלה שאתה עובד, הורגות אותך לאט | המרכז הישראלי לרפואת הלב - קרדיו-טים

כל השעות הנוספות האלה שאתה עובד, הורגות אותך לאט

אל תעבוד עד שהלב שלך יתמוטט.

אנשים שעובדים מעל ל-55 שעות בשבוע חשופים לסיכון לפתח הפרעה בקצב הלב, בהסתברות גבוהה משמעותית לעומת אלה העובדים שבוע עבודה סטנדרטי בן 35-40 שעות, כך מדווח כתב העת של האיגוד האירופאי לקרדיולוגיה.

חוקרים מהאיגוד עקבו במשך 10 שנים אחרי כמעט 85,500 גברים ונשים. בראשית המחקר איש מהנבדקים לא סבל מהפרעת קצב - המכונה פרפור פרוזדורים, אולם, עשור מאוחר יותר היו 1,061 מקרים חדשים של פרפור פרוזדורים. הממצאים הראו שנבדקים שעבדו מעל ל-55 שעות שבועיות היו בסיכון גבוה ב-40% לפתח פרפור פרוזדורים לעומת אלה שעבדו שבוע עבודה סטנדרטי, גם אחרי שמחשיבים גורמי סיכון נוספים כמו גיל הנבדק, מגדר, השמנה, עישון וצריכת אלכוהול.

"9 מכל 10 מקרים של פרפור פרוזדורים הופיע אצל אנשים ללא עבר של מחלות לב וכלי דם," כתבו מחברי המחקר. "זה מצביע על כך שהסיכון המוגבר נובע מההשפעה של שעות עבודה ארוכות מהנורמה, ולא כתוצאה מכל מחלת לב כלשהי, נוכחית או בעברו של הנבדק. בכל זאת, יש צורך במחקר נוסף שיסייע להבנת המנגנונים המעורבים."

האמריקאי הממוצע עובד 44 שעות שבועיות, כך עולה מנתוני הלשכה הסטטיסטית של משרד העבודה, ואילו סקר גאלופ 2014, שכלל משיבים רבים שהודו שהם מגיעים ל-50 שעות, העלה את הממוצע קרוב ל-47 שעות.

מחברי המחקר הודו שהם תיעדו רק את ההשוואה בין מספר שעות עבודה של כל גבר או אישה בתחילת המחקר לעומת סופו, 10 שנים מאוחר יותר, אך הם ציינו שאנשים נוטים לשמור על דפוסי עבודה עקביים.

הדיווח החדש נתמך גם במחקר מוקדם יותר, שבדק את הקשר בין עבודה בשעות נוספות לבין סיכון מוגבר לאירוע מוחי. אירוע מוחי יכול לקרות כתוצאה מפרפור פרוזדורים, הפרעת הקצב הנפוצה ביותר, הידועה כגורם משמעותי לאירועים מוחיים, אי ספיקת לב ודמנציה (שיטיון).

דוח מרץ של האוניברסיטה הלאומית האוסטרלית הזהיר כי נקודת המפנה מגיעה כבר עם 39 שעות עבודה שבועיות, ומכאן הדרך קצרה לשחיקה של בריאותו הגופנית והנפשית של האדם, כיוון שלעובדים יש פחות זמן לאכול טוב ולטפל בעצמם כראוי.

יש עוד המון סיבות מדעיות לשכנע את הבוס לקצץ בשעות העבודה שלך. החטיבה למניעת מחלות במשרד הבריאות האמריקני פרסמה גם היא ממצאים המקשרים בין שעות עבודה נוספות מופרזות לשיעורים גבוהים של תחלואה, פציעה ומוות. שלא לדבר, כמובן, על עלייה במשקל, צריכת אלכוהול ועישון.

מחקר מ- 2016 מצא שאחיות שיום העבודה שלהן ארך 6 שעות לקחו פחות ימי מחלה חודשיים והיו פרודוקטיביות יותר בהשוואה לקבוצת ביקורת של אחיות שעבדו במשמרות של 8 שעות. בנוסף, חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד מצאו כי תפוקת העובדים יורדת כאשר הם עובדים יותר מ-48 שעות שבועיות, כך שעבודה בתנאים כאלה היא למעשה בזבוז עצום של זמן, ממש כמו הבזבוז של בריאות טובה.

 

מקור:

ניקול לין פסה, מוניש, ניו יורק פוסט

לקביעת תור